30 Ocak 2015 Cuma

Tepki-Stephen King



 Stephen King'in bir kitabını daha geride bırakmış bulunuyorum. Son bir aydır sürekli King okumama rağmen bir kere bile pişman olmadım. Belki Bay Mercedes'i biraz beğenmemiş olabilirim ama King'e hayran kalarak serüvenime devam ediyorum. Bay Mercedes'i de beğenmememin sebebi polisiyeyi pek sevmemem. Klasik polisiye artık hoşuma gitmiyor. Neyse onu geçelim ve Tepki'ye yoğunlaşalım. 

 Andy ve Vicky üniversite okuyan iki genç. Her üniversitelinin rastladığı bir şey başlarına geliyor. O iğrenç para sıkıntısı. Şuan neden daha fazla kitap alamıyorum? Çünkü para sıkıntım var. İşte bu iki gençte para sıkıntısına düşünce bir deneyde gönüllü olmaya karar veriyorlar. 200 dolar karşılığında bir ilaç denemesinde gönüllü oluyorlar ve başlarına gelmeyen kalmıyor. Buradan anlıyoruz ki öyle ''Gel canım bunların bir zararı yok, 200 dolar kazanacaksın'' diyen insanlardan hemen uzaklaşmamız gerekiyor. Belki Türkiye'de bu denemeler sonucu süper güçlere sahip olamazsınız ama ondan sonraki yaşamınıza tek böbrekle devam edebilirsiniz. Andy ve Vicky deney sonrasında ilişkilerini ilerletiyorlar ve evleniyorlar. Bunun sonucunda kapakta görünen tatlı(!) Charlie dünyaya geliyor. Kitapta kız çok tatlı ama kapakta çok çirkin ve korkunç göstermişler. Charlie'nin özelliği ise ateş çıkarabiliyor. Konu olarak inanılmaz ilgi çekici bir kitap. Zamanında bu tür şeyleri çok araştırmıştım. Kendiliğinden yanan insanlar falan her zaman çok ilgimi çekmiştir. 
Bu deneyleri yapanlarda Dükkan olarak adlandırılıyor. CIA ve FBI benzeri bir kuruluş bu Dükkan. Bana her zaman bu tür kuruluşlar çok sinir bozucu gelmiştir. Bir deney yapıyorsun ve bu deneyin sonuçlarını tahmin edebiliyorsun. Peki neden daha sonra her şeyi yok etmek istiyorsun? O kadar insanın hayatıyla oynuyorsun? Bu Dükkan denen kuruluşta bizim Charlie'yi gözetim altına alıyor. Çünkü gücünün nasıl olabileceğini merak ediyorlar.

Kitap bir kovalamacayla başlıyor. Bazı nedenlerden dolayı Andy ve kızı Charlie Dükkan ajanlarından kaçmak zorunda kalıyorlar. Çoğu yerde Andy'in amatörlüğü beni deli etti. O kadar bariz hatalar yapıyor ki adam. Hiç mi polisiye okumadın be Andy? Adamlar istediği her şeye ulaşabiliyor. Yani senin olası hamlelerini hesaplıyorlar. Bunları düşünerek hareket etmeliydi. Zaten pek zeki bir şeyde değildi. Kitapta kaçış olmasının en büyük artı yönü tabi ki heyecan.  Kitabın birinci sayfasından son sayfasına kadar heyecan hiç azalmıyor. 

Kitabı kafamda iki bölüme ayırdım. Tabi bunu size söylemeyeceğim çünkü heyecanı kaçar. İkinci bölümü daha bir çok sevdim. Duygusallığın arttığı sahneler aşırı hoşuma gitti. Bir aileye nasıl bu kadar acımasız şeyler yaparlar sorusu sürekli kafamdaydı.  

Kitabın biraz daha uzun olmasını isterdim. Bazı şeylerin daha farklı olmasını isterdim. Bundan kitabın eksik olduğu yorumunu çıkarmayın. Sadece ben daha duygusal hareket ettiğim için öyle isterdim. King kitaplarında artık sondan sonrasını çok merak ettiğimi fark ettim. Okuduğum çoğu kitap bitince benim için olay orada bitiyordu ama bu kitaplarda kahramanın bundan sonraki yaşamını çok fazla merak ediyorum. Devam kitabı olsaydı çok iyi olurdu. 

King okumaya devam edeceğim. King kitabı alınca seviniyorum ama kötü yönleri de var. Şuan kafamda neye başlayacağıma dair en ufak bir belirti  yok. Hepsini okumak istiyorum ama bir türlü hangisini okuyacağımı seçemiyorum. 

Bir yazının daha sonuna geldim. Şu değerli tatil günlerimde daha fazla King okumak için uğraşacağım. Size de yorumlarımı okuduğunuz için teşekkür ediyorum. Hepinize bol okumalar dilerim. :)

2 yorum: